Bobath Terapi - Nörogelişimsel Tedavi Yöntemi (NDT)

Berta Bobath bir fizyoterapist ve eşi Karel Bobathise nörofizyologtur. Bu yaklaşımı yetişkin nörolojik hastalarda nörögelişimsel tedavi prensipleriyle başlatıp daha sonra doğuştan hareket bozukluğu olan bebek ve çocuklarda kullanmaya başlamışlardır. Günümüzde çocuklarla çalışan fizyoterapistler Serebral Palsi (SP)'li çocuklar başta olmak üzere duyu-motor bozukluklara neden olan farklı tablolarda Bobath yaklaşımı yaygın olarak kullanmaktadırlar.

Bobath Konseptinde bireysel motor fonksiyon bozukluklarının analizi yapılarak fonksiyonel sınırlılıklara karar verilir. Bobath Terapi konseptinde; doğru hareketi açığa çıkarmak için uygun tutuş teknikleri, ağırlık aktarma, derin duyu, işitsel ve görsel stimülasyon ve fasilitasyon teknikleri kullanılır. Fasilitasyon tekniği ile vücudun kendi kendini ve ortamda vücudunu algılamasını, hareketi değiştirmeyi, vücut kısımlarının hissedilmesi sağlanır. Ayrıca terapötik tutuşlar ve pozisyonlamalar ile tonus regülasyonu düzenlenir.

Merkezimize değerlendirmek üzere gelen bireyleri, dünyada yaygın olarak kulanılmaya başlanan ve her geçen gün geliştirilen Bobath Terapi yöntemini temel alan bir yaklaşım ile değerlendiriyoruz. Fizyoterapistlerimiz de Bobath terapi konusunda bilgi ve deneyimleri ile bireyi değerlendirmede ve terapi sürecinde bu yöntemi kullanmaktadır.

Gaziantep'te bilinçli veliler artık Bobath terapi yöntemi ile çalışan Fizyoterapistler araştırmaktalar. Gaziantep Fizyomer olarak Bobath Yöntemi öncülerinden olduk. Aktif olarak kullanmakta ve özel gereksinimli bireylerde verimli bir süreç elde etmekteyiz.

Her türlü soru, görüş, önerilerinizi bize iletebilirsiniz.